ارزپول
ارزپول
arzpool

آیا ریزش قیمت بیت‌ کوین در اسفند ۹۸ بار دیگر تکرار می‌شود؟

آیا ریزش قیمت بیت‌ کوین در اسفند ۹۸ بار دیگر تکرار می‌شود؟

 

بیت کوین

اکنون که قیمت پادشاه رمزارزها بهبود یافته و این کریپتو مجدداً بالای سطح ۴۸۰۰۰ دلار معامله می‌شود، در حالت ایده آل سپرده ماینرها نیز باید کاهش یابد و این اتفاق هم به نوبه خود مجددا منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود. با این وجود این جهش قیمت علی‌رغم سپرده‌گذاری ۹,۵۰۰ بیتکوین در صرافی‌های اسپات در ۲۴ ساعت گذشته رخ داده است. اگرچه این موضوع تنها یک مثال است اما نشان می‌دهد که برداشت بیتکوین توسط ماینرها به تنهایی نوسانات اخیر این رمزارز را توجیه نمی‌کند.

 

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در افزایش فعلی قیمت را می‌توان همبستگی ETHBTC و تقاضای موسسات دانست. در حال حاضر نمودار قیمت بیت کوین زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه قرار دارد. با افزایش همبستگی ETHBTC به بیش از ۷۰٪ و افزایش سرمایه‌گذاری موسسات در اتریوم، قیمت بیت کوین در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۵٪ افزایش یافت.

 

علاوه بر هجوم سرمایه‌گذاران نهادی به اتریوم، رو آوردن موسسات بزرگی مانند MicroStrategy را می‌توان عامل موثر دیگر در افزایش قیمت بیتکوین دانست. با این حال با توجه به اتفاقات تاریخی سال‌های قبل، ممکن است در اسفند ماه شاهد ریزش قیمت‌های بیشتری در روند بیتکوین باشیم.

 

بیت کوین

براساس اطلاعات ارائه شده همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید  قیمت بیتکوین هر سال در ماه مارس (اسفند) کاهش می‌یابد و بعد از یک الی دو ماه مجددا بهبود پیدا می‌کند.

 

اگرچه این ریزش‌ها را در ماه سپتامبر نیز مشاهده می‌کنیم اما ماه مارس (اسفند) بیشتر مورد توجه است و برای توجیه این مسئله می‌توان به اسفند ماه ۱۳۹۸ اشاره کرد که قیمت بیتکوین در عرض چند ساعت بیش از ۴۰٪ کاهش یافت. بنابراین احتمالا تا پایان این ماه شاهد پول‌بک مجدد این رمزارز باشیم.

 

منبع : بیتستان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *