ارزپول
ارزپول
ارزپول

حرکت بعدی بیت کوین و اتر بعد از ریزش قیمت اخیر چه خواهد بود؟

در چند ساعت گذشته شاهد ریزش بازار کریپتوکارنسی‌ها و قرمز شدنِ نمای آن در وب‌سایت کوین۳۶۰ بوده‌ایم؛

در این روند نزولی قیمت دو رمزارز برتر بازار، بیت کوین و اتر، بعد از چند روز رکوردزنی به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین بعد از گذشتن از سطح قیمتی ۳۹,۰۰۰ دلار و رسیدن به ۴۰,۰۰۰ دلار، یک تصحیح قیمت قابل توجه انجام داد و تا حمایت ۳۵,۰۰۰ دلاری یک سقوط آزاد را تجربه کرد.

در حال حاضر برترین رمزارز بازار از این سطح هم بیشتر ریزش کرده و اطراف ناحیه ۳۴,۰۰۰ دلار در نوسان است.

شایان ذکر است که بیتکوین برای شروع این روند نزولی چندین ناحیه حمایتی مهم در نزدیکی سطح ۴۰,۰۰۰ دلار را شکسته است.

 

در نمودار ساعتی بیت کوین می‌بینیم که نمودار این رمزارز سطح حمایت یک الگوی مثلث را در نزدیکی ناحیه ۴۰,۰۰۰ دلاری شکسته و بعد از آن به زیر سطح ۳۸,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته رسیده است.

 

احتمال ریزش بیشتر قیمت بیت کوین

ساعاتی پیش بیت کوین به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی رسید اما گاوها در نزدیکی ناحیه حمایتی ۳۵,۰۰۰ دلار دست به کار شدند و قیمت این رمزارز را مجددا بالا کشیدند؛

با این‌حال در زمان نوشتن این مقاله (ساعت ۹:۳۵ دقیقه‌ی صبح دوشنبه)، قیمت بیتکوین مجددا به زیر این سطح، تا نزدیکی ۳۴,۰۰۰ دلار ریزش کرد.

 

سطح حمایت مهم بعدی در روند بیتکوین ۳۴,۵۰۰ دلار (نزدیکی فیبوناچی ۶۱/۸ درصدی) خواهد بود که البته درحال حاضر به زیر این سطح حمایت رسیده است.

در ادامه می‌توان گفت که اگر قیمت بیتکوین به زیر سطوح حمایت ۳۴,۰۰۰ الی ۳۵,۰۰۰ دلار برسد، احتمالا شاهد سقوط این رمزارز تا ۳۲,۰۰۰ دلار خواهیم بود.

 

در صورت سقوط ناگهانی بیت کوین، چطور از برباد رفتن دارایی‌مان جلوگیری کنیم؟

 

احتمال افزایش قیمت بیت کوین

اگر بیتکوین به بالای ناحیه‌ی حمایتی ۳۴,۵۰۰ الی ۳۵,۰۰۰ دلار برگردد، احتمالا یک روند صعودی جدید با سطح مقاومت اولیه ۳۷,۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

سطح مقاومت مهم بعدی ۳۹,۲۰۰ دلار خواهد بود که در صورت شکستن این مانع، بیتکوین می‌تواند تا سطح قیمتی ۴۲,۰۰۰ دلار پیش برود.

 

تحلیل قیمت اتر (ETH)

قیمت اتر بعد از رسیدن به سطح ۱,۲۰۰ دلار، یک اصلاح قیمت نزولی انجام داد و در حال حاضر کمی بالاتر از سطح حمایت ۱,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه قرار دارد.

در ادامه پیش از مرور تحلیل قیمت اتر، به خلاصه چند حرکت مهم در روند قیمتی این آلت کوین می‌پردازیم:

  • اتر نتوانست خودش را بالای سطح ۱,۲۰۰ دلار نگه دارد و به زیر ۱,۱۵۰ دلار یک ریزش را تجربه کرد.
  • در نمودار ساعتی اتر می‌بینیم که این رمزارز با خارج شدن از یک الگوی مثلث صعودی در این روند نزولی قرار گرفته و در حال حاضر سطح حمایت مهم آن، سطح ۱,۰۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه می‌باشد.

 

می‌توان گفت که سطح فیبوناچی اصلاحی ۷۶/۴ درصدی و سطح میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (در نزدیکی قیمت ۱,۰۰۰ دلار) یک سطح حمایت مهم برای اتر است.

در ادامه با توجه به روند کنونی اتر، دو پیش‌بینی برای حرکت بعدی این رمزارز داریم:

  • اگر قیمت برترین آلت کوین بازار به زیر حمایت ۱,۰۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه برسد، ممکن است شاهد سقوط این رمزارز تا سطح حمایت ۹۰۰ دلار باشیم.
  • در مقابل نیز اگر اتر بتواند بالای سطح حمایت ۱,۰۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه باقی بماند، ممکن است شاهد آغاز مجدد یک روند صعودی باشیم؛ اولین سطح مقاومت برای این روند صعودی، سطح ۱,۱۸۰ دلار خواهد بود. مقاومت مهم در مسیر اتر سطح ۱,۲۰۰ خواهد بود که با گذشتن از این سطح، ETH می‌تواند تا سطح ۱,۳۰۰ دلار صعود کند.

 

منبع : بیتستان

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *