ارزپول
ارزپول
ارزپول

صدور مجوز برای استفاده از استیبل کوین‌ها در بانک‌های آمریکا

ستاد نظارت بر ارز (OCC) کشور آمریکا، طی گزارشی در روز دوشنبه اعلام کرد که بانک‌های ملی و صندوق‌های پس‌انداز فدرال می‌توانند از بلاک‌چین‌های عمومی و استیبل کوین‌ها، به عنوان راهی برای پرداخت استفاده کنند و خود به صدور رمزارزهای پایدار نیز بپردازند.

 

در این گزارش اظهار شده که بانک‌ها و صندوق‌های پس‌انداز اکنون می‌توانند از نودهای کریپتوکارنسی و استیبل کوین‌ها به عنوان راهی برای پرداخت فعالیت‌های مجاز استفاده کنند. این موضوع نشان می‌دهد که ازین پس بانک‌ها قادر خواهند بود به منظور اعتبارسنجی، ذخیره و تسویه معاملات، به شرط پیروی از قوانین، از بلاکچین‌های عمومی استفاده کنند.

 

همچنین در این گزارش راجع به استفاده از استیبل کوین‌ ها در معاملات صحبت شده و ادعا شده که استفاده از رمزارزهای پایدار به عنوان راهی برای پرداخت، هزینه تراکنش‌ها را در پرداخت‌های برون مرزی کاهش می‌دهد و سرعت انجام این معاملات را افزایش می‌دهد. در نتیجه بانک‌ها می‌توانند حین استفاده از امکانات تکنولوژی بلاکچین‌، استیبل کوین‌ها را به ارز فیات تبدیل کنند و برعکس؛ همچنین آن‌ها را قادر به صدور استیبل کوین اختصاصی خواهد کرد.

 

در این اعلامیه خاطرنشان شده:

بانک‌ها می‌توانند از رمزارزهای پایدار به منظور تسهیل‌سازی تراکنش‌ معاملات استفاده کنند. برای این منظور آن‌ها باید از یک نود اعتبارسنج شبکه که به نظارت بر صدور استیبل کوین‌ها و تبدیل آن‌ها به ارز فیات بپردازد، استفاده کنند.

همان‌طور که ممکن است بانک‌ها از ESV (سایر ارزها) به عنوان وسیله‌ای برای تبدیل به دلار (و بالعکس) و برای تکمیل تراکنش پرداخت مشتریان استفاده کنند، می‌توانند به خرید، فروش و صدور استیبل کوین‌ها نیز بپردازند. به عنوان مثال فرض کنید فردی بخواهد به نفر دوم (گیرنده)، مقداری دلار آمریکا ارسال کند. با استفاده از این قابلیت ارائه شده، فرد به جای استفاده از یک سیستم مالی متمرکز می‌تواند دلار خود را به استیبل کوین تبدیل کند و از طریق INVN این استیبل کوین‌ها را برای گیرنده ارسال کند. بعد از آن این رمزارزهای پایدار به دلار تبدیل شده و به دست گیرنده می‌رسند. چنین سیستمی را می‌توان در واقع یک حواله پرداخت برون مرزی دانست.

 

برایان بروکس، مدیر سابق ستاد نظارت بر ارز و رئیس حقوقی صرافی Coinbase در این‌باره اظهار داشت که این نامه در پاسخ به بیانیه‌ی اخیرِ صادر شده توسط کارگروه رئیس جمهور راجع به استیبل کوین‌ها منتشر شده است. در این بیانیه اعلام شده بود که قانون‌گذاران باید راجع به استیبل‌کوین‌های چندگانه، محدودیت‌هایی را اعمال کنند و ریسک‌ احتمالی توکن‌های یک به یک را نیز در نظر بگیرند.

 

بروکس در این‌باره خاطرنشان کرد که این اعلامیه همه نگرانی‌های ما درباره موارد قانونیِ صلاحیت بانک‌ها، راجع به اتصال به بلاکچین‌ها به عنوان گره‌های اعتبارسنج را برطرف می‌کند و بانک‌ها از این طریق با استفاده از استیبل کوین ها می‌توانند به کاربرانی که خواهان سرعت و هزینه تراکنش کم در معاملات خود هستند، امکانات مناسب را ارائه دهند.

منبع : بیتستان

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *