ارزپول
ارزپول
ارزپول

هم‌بنیان‌گذار ریپل توکن‌هایش را به حراج می‌گذارد

جد مک‌کیلب (Jed McCaleb)، هم‌بنیان‌گذار ریپل پس از شکایت دردسرساز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از این شرکت، درصدد فروش توکن‌هایش برآمد. پرونده شکایت از ریپل و بنیان‌گذارانش در پایان سال ۲۰۲۰ (اوایل دی ماه) مشکلات زیادی را برای این رمزارز به وجود آورده است.

 

کاهش شدید سهام شرکت ریپل و سقوط قیمت رمزارز XRP، نمونه‌هایی از مشکلات این شرکت پس از شکایت SEC هستند. با ادامه روند نزولی قیمت توکن XRP، یکی از موسسان آن در اقدامی قابل پیش‌بینی تصمیم به فروش توکن‌هایش گرفت. مک‌کیلب طبق قراردادش با  ریپل، ۵۰۰ میلیون توکن XRP داشت که بعد از ترک شرکت در سال ۲۰۱۳ دست نخورده باقی مانده بودند. هم‌بنیان‌گذار ریپل در ۷ سال گذشته با توجه به افزایش قیمت توکن‌های XRP،  اقدامی برای فروش رمزارزهایش نکرده بود.  با این حال، شکایت SEC از ریپل عاملی برای اقدام به فروش توکن XRP توسط جد مک‌کیلب شد.

 

مک‌کیلب در تاریخ ۹ فوریه (۲۱ بهمن ماه) مقداری از توکن‌های خود را فروخت. او همچنین در تاریخ ۱۱ فوریه ( ۲۳ بهمن)،۴۰ میلیون دیگر از توکن XRP خود را از کیف‌ پول « tacostand» خارج کرد. Leonidas Hadjiloizou، یکی از تحلیل‌گران  دنیای رمزارزها در توییتی میزان فروش توکن‌ها توسط جد مک‌کیلب را پیش‌بینی کرده است. این تحلیل‌گر پیش‌بینی کرده که مک‌کیلب در یک هفته ۲۶۸ میلیون توکن XRP  خواهد فروخت که ارزشی معادل  ۱۶۶ میلیون دلار دارند. این تحلیل‌گر همچنین تخمین زده که میزان فروش توکن‌ها به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

 

گفتنی است پرونده ریپل همچنان در حال بررسی است و تریدرها نگران سرنوشت این رمزارز هستند.

 

جوزف ای هال (Joseph A. Hall)، مدیر سابق اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است در صورتی که  مدارک کمیسیون درباره این پرونده کافی نبود، شانسی برای برنده شدن ریپل وجود داشت. باید منتظر ماند تا تاثیر فروش  XRP توسط هم‌بنیان‌گذار ریپل را دید.

 

منبع : بیتستان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *