ارزپول
ارزپول
ارزپول

افزایش چشم‌گیر هزینه تراکنش‌های شبکه بیت کوین و اتریوم

با رکوردزنی‌های اخیر بیت کوین و اتر، هزینه انجام تراکنش در شبکه‌ی این رمزارزها افزایش قابل توجهی یافته و همچنان در حال افزایش است.

 

بر اساس گزارش‌های ارائه شده هزینه جابجایی بیت کوین اکنون به بالاترین حد خود در سه سال گذشته، یعنی به ۲۵/۴۶ دلار رسیده است. شایان ذکر است که در هفته جاری پس از این که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از خرید بیت کوین خبر داد، هزینه تراکنش‌های شبکه بیت کوین از ۱۱/۴۵ دلار، ۱۲۲٪ رشد داشته است.

 

با این حال نکته‌ای که وجود دارد این است که پس از رکوردزنی بیت کوین در سال ۲۰۱۷، هزینه تراکنش‌های این رمزارز به ۵۵ دلار رسید و در حال حاضر هنوز به رکورد قبلی نرسیده است.

بیت کوین

 

یک توسعه‌ دهنده نرم افزار در شرکت تحقیقات کریپتوی Arcane، در این باره اظهار داشت که اگر fee شبکه همیشه کم بود، یعنی بلاکچین بیت کوین چندان هم مفید نیست:

زیاد بودن هزینه تراکنش‌ها به این معناست که کاربران از معامله بیت کوین سود قابل توجهی به دست می‌آورند.

 

وقتی تراکشن‌های صورت گرفته روی شبکه افزایش یابد و کاربران بیشتری بخواهند بیت کوین انتقال دهند، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد زیرا همه می‌خواهند که معاملاتشان در اسرع وقت انجام شود. در این حالت از آنجا که شبکه شلوغ است، کاربران باید هزینه بیشتری را بپردازند تا ماینرها اعتبار تراکنش آن‌ها را هرچه زودتر بررسی کنند.

 

هزینه تراکنش‌های اتریوم نیز افزایش یافته است

برترین آلت کوین بازار، اتر نیز با همین مشکل دست و پنجه نرم می‌کند؛ در زمان نوشتن این خبر هزینه تراکنش‌های اتریوم ۲۴/۲۴ دلار است، در حالی که اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی تنها ۹ دلار بوده است.

 

جوردن لیال، توسعه‌دهنده شرکت ConsenSys طی مصاحبه‌ای با Decrypt درباره افزایش هزینه تراکنش‌های اتریوم اظهار داشت که این اتفاق درست مانند بیت کوین، به دلیل افزایش استفاده کاربران از شبکه اتریوم است. در این بین می‌توان به هجوم کاربران به اتریوم به منظور استفاده از دیفای اشاره کرد؛ همان‌طور که می‌دانید پروژه‌های دیفای بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شوند.

 

منبع : بیتستان
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *