ارزپول
ارزپول
ارزپول

بیل گیتس نظرش را راجع به بیت کوین عوض کرد!

بیل گیتس، بنیا‌ن‌گذار Microsoft طی مصاحبه‌ای با CNBC اظهار داشت که نظر خود را درباره بیت کوین تغییر داده و دیگر نسبت به این رمزارز دید منفی ندارد ولی نظرش خنثی است.

 

وی که چهارمین فرد ثروتمند دنیا است خاطرنشان کرد با وجود اینکه تاکنون بیت کوین نخریده است اما دیگر نسبت به آن نظر منفی ندارد.

 

من بیتکوین ندارم ولی نظر منفی هم نسبت به آن ندارم و دیدگاهم خنثی است.

 

وی خاطرنشان کرد با وجود اینکه دیجیتالی شدن پول و کاهش هزینه تراکنش‌ها مهم است اما ترجیح می‌دهد که عملیات‌های مالی قابل بازگشت باشند.

 

من فکر می‌کنم که ما روزبه روز بیشتر به سمت دیجیتالی شدن پول و پایین آمدن هزینه  تراکنش‌ها می‌رویم و این همان چیزی است که بنیاد گیتس در کشورهای در حال توسعه انجام می‌دهد.

 

انتقاد بیل گیتس از بیت کوین

پیش از این وی در سال ۱۳۹۷ انتقاد سختی از بیتکوین کرد و اظهار داشت اگر بتواند این رمزارز را حذف می‌کند.

 

اگر بیت کوین را یک دارایی در نظر بگیریم، شما چیزی به عنوان دارایی تولید نمی‌کنید و نباید انتظار داشته باشید که این دارایی رشد کند.

 

با این حال و با وجود رشد ۵۰۰ درصدی بیت کوین از زمان پیدایش تاکنون، دید انتقادی‌ وی نسبت به این رمزارز کمی متعادل‌تر شده است.

 

به گزارش u.today یکی از مدیران شرکت مایکروسافت، Brad Smith، اخیرا اظهار داشت که این شرکت برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین ندارد؛ با این حال او احتمال چنین تصمیمی در آینده را به صورت کامل رد نکرد.

 

چند هفته پیش شرکت تسلا ۱/۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد و منجر به شایعاتی مبنی بر پیوستن شرکت‌های بزرگ دیگر به سرمایه‌گذاری در این رمزارز شد.

منبع : بیتستان
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *