ارزپول
ارزپول
arzpool

حجم معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو رکورد زد!

در ماه ژانویه (دی) شاهد رشد چشم‌گیر قیمت بیت کوین بوده‌ایم. در این رکوردزنی‌های پیاپی، حجم معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو نیز رکورد جدیدی را ثبت کرد.

 

یکی از نمایندگان CME طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت کوین تلگراف در این باره اظهار داشت:

میانگین حجم معاملات روزانه بیت کوین (ADV) در ماه ژانویه افزایش یافت و به رکورد ماهانه‌ی ۱۷,۵۴۹ قرارداد (معادل ۸۷/۷ هزار بیت کوین) رسید. از طرفی نیز حجم معاملات روزانه بیت کوین در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر۱۳۹۹)، ۱۱۱۷۹ قرارداد (معادل ۵۵/۹ هزار بیت کوین) بود که این عدد یک رشد ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

 

بر اساس اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت TradingView، قیمت بیتکوین در ماه ژانویه (دی) از ۳۰,۰۰۰ دلار به حدود ۴۲,۰۰۰ دلار رسید. فقط یک ماه قبل بود که این رمزارز رکورد قدیمی ۲۰,۰۰۰ دلاری خود را شکست و تا پایان سال ۲۰۲۰ نیز توانست خودش را به قیمت حدود ۳۰,۰۰۰ دلار برساند.

 

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد:

اکنون می‌بینیم که توجه افراد این حوزه نسبت به قراردادهای آتی بیتکوین روز به روز در حال افزایش است. فقط در ماه ژانویه ۵۲۸ حساب کاربری جدید ایجاد شد و منجر به رشد ۶۳ درصدی متوسط حجم معاملات روزانه بیتکوین و رساندن آن به رکورد ماهانه ۱۷,۵۴۹ قرارداد شد.

 

معاملات آتی بیت کوین از ابتدای تاسیسش در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) تاکنون، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. CME اخیرا گزارش داده از زمان راه‌اندازی بازار فیوچرز بیتکوین تاکنون بیش از ۷۴۰۰ آدرس منحصر بفرد و فعال دست به معامله زده‌اند؛ از این تعداد ۷۳۳ آدرس در سال ۲۰۲۱ ایجاد شده است که ۲/۳ برابر سال ۲۰۲۰ است.

 

اخیرا بیتکوین با یک ریزش قیمت ۱۳,۰۰۰ دلاری از بالاترین سطح قیمتی خود، سقوط قابل توجهی را تجربه کرد اما بعد از آن توانست مجددا خودش را به بالای سطح ۴۹,۰۰۰ دلار برساند.

منبع : بیتستان
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *