ارزپول
ارزپول
ارزپول

سرمایه‌گذاران علاوه بر طلا باید بیت‌ کوین هم داشته باشند!

مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد شرکت تحلیل‌گر بلومبرگ، اخیرا اظهار داشته که سرمایه‌گذاری در طلا بدون این‌که بیت کوین داشته باشید، دارایی شما را به خطر می‌اندازد.

 

وی در مصاحبه‌‌ای اظهار داشت در جهانی که به سرعت دیجیتالی می‌شود، طلا به تنهایی یک دارایی مناسب برای محافظت از سرمایه نیست. او اعتقاد دارد که هر سرمایه‌گذار باید در سبد دارایی‌های خود در کنار طلا، بیت کوین نیز داشته باشد؛ مک‌گلون در ادامه افزود که بیت کوین نسخه جدیدی از طلا است:

با نگاه به دنیایی که در حال دیجیتالی شدن است، می‌بینیم که بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک رقیب بزرگ برای طلا است. فکر می‌کنم که اگر در پورتفولیوی خود فقط طلا دارید، سبد شما ناقص است.

من دارم می‌بینم و بسیاری از شاخص‌های تحلیلی نیز نشان می‌دهند که این رمزارز با طلا رقابت دارد. همچنین بسیاری از طرفداران قدیمی و پروپاقرص طلا به بیت کوین رو آورده‌اند.

 

وی همچنین در پاسخ به کسانی که اعتقاد دارند نوسانات بیتکوین بسیار زیاد است خاطرنشان کرد که نوسانات این رمزارز به همان میزانی است که طلا چهار دهه قبل تجربه کرده است:

مردم می‌گویند که نوسانات بیت کوین زیاد است، این درست اما توجه کنید  که فقط حدود ۱۰ سال از پیدایش آن گذشته در حالی که طلا تقریبا از ابتدا وجود داشته است. از طرفی می‌توان گفت که نوسانات سالانه بیت کوین در حال حاضر حدود ۵۰ است.

در مقیاس طولانی‌تر این دقیقاً همان نوسانی است که طلا در سال ۱۹۸۰ در آن رالی بزرگ، تجربه کرد. بنابراین وقتی مردم می‌گویند نوسانات بیت کوین زیاد است درست می‌گویند اما این ارز در حال رسیدن به رکوردهای جدیدی است.

 

منبع : بیتستان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *