ارزپول
ارزپول
ارزپول

ممنوعیت معامله رمزارزها در نیجریه

روز گذشته بانک مرکزی نیجریه به همه بانک‌های این کشور ابلاغ کرد فوراً خدمت‌دهی به مشتریانی که به معامله ارزهای دیجیتال می‌پردازند را متوقف کنند. این بانک به جز اشاره به ریسک معامله با رمزارزها به دلیل دیگری را ذکر نکرده و اعلام کرد که این ممنوعیت‌ها را به سرعت اعمال خواهد کرد. در حال حاضر تریدرهای نیجریه‌ای باید با قانون‌های جدید دست و پنجه نرم کنند.

 

نکته قابل توجه این است که نیجریه از نظر حجم تجارت بیت کوین دومین کشور جهان است. براساس اطلاعات تحلیلی به دست آمده در پنج سال گذشته ۶۰ هزار و ۲۱۵ بیتکوین، با ارزش ۵۶۶ میلیون دلار در این کشور معامله شده است؛ این عدد حتی از معاملات آمریکا هم پیشی گرفته است.

 

چرا ممنوعیت؟

آددایو توماس (Adedayo Thomas)، مدیر اجرایی آزادی‌خواهی نیجریه در این باره اظهار داشت که دولت کریپتوکارنسی‌ها را یک دردسر غیر ضروری می‌داند. وی در ادامه خاطرنشان کرد که رمزارزها برای موسسات مالی دردسر ایجاد می‌کنند و فشار اقتصادی موجود را بیشتر می‌کنند.

 

در حال حاضر شرکت‌های فعال در زمینه کریپتوکارنسی‌ها باید در جهت انطباق با این قوانین تلاش کنند. در این بین صرافی Binance Nigeria پیش از این سپرده‌گذاری‌ها را به تعلیق درآورده بود.

 

دنی اویکان (Danny Oyekan)، مدیر عامل و بنیا‌ن‌گذار Dan Holdings، یک شرکت سرمایه‌گذاری بلاکچین، طی مصاحبه‌ای با وب سایت Decrypt گفت که دستورالعمل بانک مرکزی نوآوری‌های این حوزه را کند می‌کند.

با توجه به اینکه نیجریه بزرگترین بازار آفریقا و پرجمعیت ترین کشور است، فکر می‌کنم این خبر ممکن است سایر کشورهای آفریقایی را تحت تأثیر قرار دهد.

 

وی اظهار داشت که این قوانین محدود کننده تریدرها و سرمایه گذاران را مجبور می‌کند تا به گزینه‌های دیگری مانند صرافی‌های همتا به همتا (peer-to-peer) رو آورند. در ادامه نیز خاطرنشان به لطف کاربران نیجریه‌ای است که Coins App (اپلیکیشن معامله رمزارزهای دنی اویکان)، از زمان راه اندازی تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دلار معامله داشته است.

من به شدت تردید دارم که نسل جوان در برابر این اخبار بیکار بنشینند. جامعه کریپتوکارنسی در نیجریه در برابر این ممنوعیت ناگهانی سکوت نخواهد کرد و این ممنوعیت با اقدام عملی روبرو خواهد شد.

 

منبع : بیتستان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *