ارزپول
ارزپول
ارزپول

هک یک صرافی ارزهای دیجیتال در اروپا

اخیرا در تاریخ  ۳۱ ژوئیه (جمعه، ۱۰ مرداد)، سرورهای یک صرافی ارزهای دیجیتال اروپایی به نام 2gether، توسط افراد ناشناسی مورد حمله سایبری قرار گرفته و حساب‌های آن هک شده است. طبق گزارش‌ها، این هکرها بیش از ۱/۳۹ میلیون دلار (۱/۱۸۳ میلیون یورو) پول، از حساب اکانت‌های کریپتویی کاربران این صرافی برداشته‌اند.

 

رامون فراز استرادا (Ramon Ferraz Estrada)، مدیرعامل این صرافی کریپتوکارنسی، در چندین پست توییتری اظهار داشت که فرد یا افرادی طی حمله سایبری و هک این صرافی، به رمز عبور حساب کاربران دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را فاش کرده‌اند؛ از طرفی نیز حساب‌های سرمایه گذاری کریپتویی کاربران این صرافی را مورد حمله قرار داده‌اند؛ با این حال وی در ادامه اضافه کرد که کیف پول‌ها و حساب‌های اروپایی امن می‌باشند.

 

شرکت 2gether، برای جبران این خسارتِ وجوه دزدیده شده، به کاربران خود پیشنهاد داده است که به آن‌ها ارز دیجیتال (توکن) اختصاصی خود یعنی 2GT بدهد. قیمت هر کدام از این توکن‌ها ۵ سنت است. علاوه بر این تیم 2gether، سعی خواهد کرد که برای تامین خسارات باقیمانده، بودجه‌ای اضافی نیز اختصاص دهد.

 

همچنین این شرکت اعلام کرده است که برای برقراری ویژگی‌های امنیتی بیشتر از جمله قابلیت (AMA (Ask Me Anything، پلتفرم خود را به زودی مجددا تاسیس خواهد کرد. در این قابلیت یک سری سوال‌های رندوم از کاربر و در حین ثبت نام، پرسیده می‌شود که فقط وی قادر به پاسخ‌گویی آن‌ها باشد.

 

اخیرا یک صرافی ارزهای دیجیتال به نام کاشا (Cashaa)، در انگلستان نیز مورد حمله هکرها قرار گرفته و بیش از ۳۳۶ بیت کوین (BTC) توسط هکرها به سرقت رفته است. با وجود این‌که به کاربران این صرافی در این حمله ضرری رسانده نشده، اما

 

وب سایت Whale Alert نیز گزارشی منتشر کرده و اعلام کرد که اخیر ۳۵۰۳ بیت کوین که مربوط به کیف پول‌های هک صرافی Bitfinex بوده‌اند و  با ارزش تقریبی ۳۸/۷ میلیون دلار، توسط بیش از ۱۲ معامله منتقل شده‌اند.

 

منبع : بیتستان

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *