ارزپول

احتمال رشد چشم‌گیر قیمت اتر

وبلاگ

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ 1480 بازدید
ارزپول
ارزپول

احتمال رشد چشم‌گیر قیمت اتر

اخیرا اتر به همراه بیت کوین رکوردزنی‌هایی داشته است؛ قیمت این آلت کوین در ۲۴ ساعت گذشته دوباره رکورد زد و از سطح ۱,۴۰۰ دلار گذشت.

 

این موضوع منجر به گمانه‌زنی‌هایی درباره پیش‌بینی روند قیمتی این رمزارز شده است. بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که به زودی شاهد یک رشد سهمی‌وار برای اتر خواهیم بود؛ می‌توان گفت که اکوسیستم دیفای و امکانات شبکه اتریوم در این رشد بی تاثیر نیستند.

 

از طرفی نیز اصول فاندامنتال قوی که درباره این رمزارز مشاهده می‌شود به این اعتقاد که اتر به زودی از سطح ۱,۴۰۰ دلار یک روند صعودی قوی را آغاز خواهد کرد، دامن می‌زند.

 

روز گذشته ۱۹ ژانویه (۳۰ دی)، نون اسپنسر (Spencer Noon) یکی از تحلیل‌گران کریپتویی پستی را منتشر کرد و به ۱۱ شاخص اشاره کرد که نشان می‌داد یک رشد سهمی‌وار برای این رمزارز نزدیک است. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که در هشت ماه گذشته بیش از یک میلیون آدرس جدید مرتبط با دیفای بر روی شبکه اتریوم ایجاد شده است.

 

او همچنین اظهار داشت که حجم معاملات صورت گرفته بر بستر صرافی‌های غیرمتمرکز به بالاترین میزان خود، یعنی ۳۰ میلیارد دلار رسیده، در حالی‌که بیش از ۲۰ میلیارد دلار به پروتکل‌های وام‌دهی دیفای واریز شده است و ۴/۵ میلیارد دلار نیز وام‌های معوق هستند.

 

نون ضمن اشاره به دیفای خاطرنشان کرد که شبکه اتریوم یکی از بهترین شبکه‌های بلاکچینی است و با توجه به هزینه معاملاتی که روزانه تولید می‌کند، ۵۰٪ بر شبکه بیت کوین برتری دارد. از طرفی نیز شایان ذکر است که تعداد آدرس‌های فعال روزانه اتر در ۱۲ ماه گذشته دو برابر شده و به بالاترین رقم خود یعنی ۵۵۰,۰۰۰ دلار رسیده است.

علی‌رغم عوامل فاندامنتال قوی درباره اتر، نون اظهار داشته که تعداد معاملات اتر با ارزش بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار هفت برابر کمتر از ژانویه سال ۲۰۱۸ است و این موضوع نشان می‌دهد که موسسات هنوز وارد بازی نشده‌اند.

 

علاوه بر نون، روز گذشته یک پلتفرم تحلیلی که از معیارهای سنتی برای بررسی بازارهای کریپتو استفاده می‌کند نموداری منتشر کرد؛ این نمودار نشان می‌دهد که قیمت اتر با توجه به هزینه تراکنشی که اکنون در این شبکه تولید می‌شود بسیار کم است و در واقع می‌توان گفت که بازار خیلی کمتر از آن‌چه واقعا ارزش دارد، ارزش گذاری شده است.

 

در انتها نیز باید به وب‌سایت تحلیلی Messari اشاره کنیم؛ این وب‌سایت اطلاعاتی منتشر کرد که نشان می‌داد حجم معاملات روزانه اتریوم ۲۸٪ بیشتر از بیت کوین است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *