ارزپول
ارزپول
ارزپول

دفاعیه‌ی ۹۳ صفحه‌ای شرکت ریپل در دادگاه دیروز

چندی پیش دوتن از مدیران شرکت ریپل به جرم کلاهبرداری از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار کشور آمریکا مورد اتهام قرار گرفتند و بعد از آن توکن XRP از لیست برخی صرافی‌های مهم حذف شد.

 

روز گذشته (۱۰ بهمن) این شرکت به دادخواست میلیارد دلاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پاسخ داد. در این شکایت نامه SEC ادعا کرد که ریپل از طریق ۱/۳ میلیارد دلار فروش غیرقانونی، کلاهبرداری کرده است و بنیا‌ن‌گذاران این شرکت کریس لارسن و مدیر عامل فعلی، برد گارلینگهاوس، را متهم کرد.

 

در دادگاه دیروز که در منهتن اجرا شد، ریپل به تک تک اتهامات کمیسیون در ۹۳ صفحه پاسخ داد و در صورت ادامه دادخواست به دفاعیه خود نیز ادامه خواهد داد. ریپل ادعا کرده که SEC موفق نشده ادعای خود را ثابت کند و به صورت کلی XRP طبق قوانین فدرال ایالات متحده یک «اوراق بهادار» نیست. این شرکت در دفاعیه خود گفته همان‌طور که اتر و بیت کوین بر اساس استانداردهای SEC اوارق بهادار در نظر گرفته نمی‌شوند، XRP نیز یک اوراق بهادار نیست.

 

از طرفی شرکت ریپل در دفاعیه خود ادعا کرد که در این پرونده دادگاه تشریفات را رعایت نکرده و به صورت عادلانه پرونده را بررسی نکرده است. دلیل این ادعا این بود که به اعتقاد ریپل، SEC می‌توانست در سال ۲۰۱۵، یعنی زمانی که ریپل با FinCEN به توافق رسید این ادعا را مطرح می‌کرد. در این توافق نامه اظهار شده بود که XRP یک «ارز مجازی قابل تبدیل» است. در ادامه  نیز ریپل اظهار داشت که XRP باید مانند بیت کوین و اتریوم یک ارز مجازی در نظر گرفته شود.

 

سخنگوی ریپل در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که:

SEC به وضوح دو برنده را انتخاب کرده و یک صنعت رو به رشد و قوی را که بسیار بزرگتر از بیت کوین و اتر است را نادیده گرفته و هیچ راهنمایی ارائه نداده است که چگونه ETH را یک اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرد در حالی که از طریق ICO وارد بازار شد.

پرونده SEC علیه ما حمله به کل صنعت کریپتوکارنسی است و همه‌ی صنعت باید از ما دفاع کند.

 

منبع : بیتستان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *