ارزپول
ارزپول
ارزپول

مدرس تکنولوژی بلاک چین در MIT به عنوان رئیس SEC در دولت بایدن انتخاب شد

سرانجام رئیس جمهور منتخب کشور آمریکا، بایدن، راجع به انتخاب نامزد رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، تصمیم‌گیری کرد. رویترز طی گزارشی در روز سه شنبه اعلام کرد که گری جنسلر نامزد منتخب بایدن است.

 

جنسلر در زمان ریاست جمهوری ترامپ در دانشگاه MIT تدریس می‌کرده و برای تغییر دنیای پولی و امور مالی، دوره‌هایی راجع به دارایی‌های دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین برگزار کرده است. همچنین وی در زمان دولت اوباما، رئیس کمیسیون تجارت آتی کالا بوده است.

 

شایان ذکر است با توجه به این‌که مجلس سنا توسط دموکرات‌ها اداره می‌شود، تردیدی وجود ندارد که آن‌ها با این نامزد موافقت خواهند کرد. احتمالا این فرد آگاه‌ترین شخص نسبت به دنیای کریپتو است که می‌تواند ریاست SEC را برعهده بگیرد.

 

جی کلیتون رئیس سابق SEC، که در ماه دسامبر (دی ماه)، از سمت خود کناره‌گیری کرد، در زمینه‌ی پیگیری عرضه اولیه سکه (ICO) در طول دوره کاری خود معروف بوده است. اوایل ریاست وی بود که SEC برای اولین بار در یک اعلامیه‌ی رسمی گزارش داد که دارایی‌های دیجیتال را می‌توان به نوعی اوراق بهادار دانست و SEC صلاحیت نظارت بر آن‌ها را دارد.

 

گنسلر مدت کوتاهی بعد از پیروزی بایدن در آبان ماه، رهبر سیاست مالی تیم انتقالی بایدن بوده است. در آن زمان عده‌ی زیادی حدس زده بودند که این فرد به احتمال زیاد در دولت بایدن مقامی خواهد داشت و بسیاری نیز پیش‌بینی کرده بودند که ریاست SEC به این فرد واگذار خواهد شد.

منبع : بیتستان
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *