ارزپول
ارزپول
ارزپول

روند احتمالی بیت‌ کوین در هفته پیش رو

قیمت بیت کوین اخیرا به داخل یک الگوی مثلث نزولی سقوط کرده است، این ریزش قیمت ممکن است که در کوتاه مدت خریداران را به سمت آلت کوین‌ها و توکن‌های دیفای جذب کند. از طرفی نیز طی هفت روز گذشته بازار کریپتوکارنسی با افزایش قیمت بیت کوین و دوج کوین شاهد نوسانات زیادی بوده و همین موضوع می‌تواند معامله‌گران را دچار فومو کند و باعث شود برخی تریدرها با هیجان وارد بازار شوند.

 

لنارد نئو، رئیس بخش تحقیقات شرکت Stack Funds، معتقد است که ماینرهای بیت کوین در سطوح بالای قیمتی سریعا اقدام به فروش کرده و این روند ممکن است تا نزدیکی تعطیلات سال نوی چینی‌ها ادامه یابد؛ وی انتظار دارد که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت پر نوسان باقی بماند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

دنباله بلندی (Shadow) که در ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) روی نمودار قیمت بیت کوین ثبت شده نشان می‌دهد که خرس‌ها به صورت گسترده اقدام به فروش کرده‌اند و اجازه نداده‌اند نمودار بالای خط روند نزولی (downtrend line) مربوط به الگوی مثلث نزولی باقی بماند. بعد از آن در ۳۰ ژانویه (۱۱ بهمن ) یک الگوی Doji تشکیل شده که بر بلاتکلیفی بین خرس‌ها و گاوها دلالت دارد.

 

روز گذشته گاوها نتوانستند نمودار قیمتی بیت کوین را به بالای خط روند نزولی برسانند و نمودار زیر این سطح باقی ماند که این اتفاق باعث شد تریدرهای زیادی اقدام به فروش کنند. در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا نمودار را زیر نمودار میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳,۳۹۵ دلار) نگه دارند.

 

  • اگر آنها موفق شوند، احتمال دارد که قیمت بیت کوین تا زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۰,۶۳۱ دلار) و سپس ۲۸,۸۵۰ دلار سقوط کند. الگوی مثلث که در این روند نزولی تشکیل شده با یک برک اوت زیر سطح ۲۸,۸۵۰ دلار بسته خواهد شد و احتمالا تا ۱۵,۷۴۱ دلار پیش می‌رود. با این حال گاوها نیز بیکار نخواهند نشست و تلاش می‌کنند تا روند نزولی را در سطوح ۲۵,۸۹۷/۴۲ و ۲۲,۱۰۶/۷۳ دلار متوقف کنند.
  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح حمایت ۲۸,۸۵۰ دلار یک جهش انجام دهد و بتواند بالای خط روند نزولی باقی بماند، این پیش‌بینی نزولی رخ نمی‌دهد. این اتفاق ممکن است قیمت بیت کوین را تا ۴۰,۰۰۰ دلار پیش ببرد.

 

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که هر بار نمودار از خط روند نزولی فراتر رفته، با یک فشار فروش گسترده روبه‌رو شده و مجددا به داخل الگوی مثلث برگشته است. شکستِ گاوها در بازگرداندن قیمت به بالای خط روند نزولی، باعث شده بسیاری از تریدرها اقدام به فروش کنند و خرس‌ها بتوانند نمودار قیمتی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سوق دهند.

 

  • در حال حاضر گاوها در تلاشند تا از خط میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه دفاع کنند و اجازه ندهند قیمت از این سطح بیشتر ریزش کند؛ اگر آنها شکست بخورند و قیمت از این خط حمایت بیشتر بریزد، ممکن است به ۲۸,۸۵۰ دلار برسد.
  • با این حال اگر نمودار از سطوح فعلی‌اش جهش کند و به بالای خط روند نزولی برسد این رند نزولی رخ نخواهد داد و قیمت بیت کوین به ۳۸,۵۱۹/۶۳ دلار می‌رسد.

 

منبع : بیتستان

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *