ارزپول
ارزپول
ارزپول

تحلیل قیمت استلار و تتا، دوشنبه ۲۰ بهمن

با توجه به اینکه این روزها در آلت کوین سیزن قرار داریم، اخیرا آلت کوین های زیادی رکوردهای قیمتی جدیدی را ثبت کرده‌اند. با ادامه داشتن این روند، وقت آن است که توجه خود را به این رمزارزها بیشتر معطوف کنیم تا زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری را از دست ندهیم.

 

در این مقاله قصد داریم به تحلیل قیمت دو توکن استلار (XLM) و تتا (THETA) بپردازیم.

 

تحلیل قیمت استلار

قیمت توکن استلار برای مدتی بین سطوح ۰/۳۲۵ تا ۰/۳۵ دلار در نوسان بود و بعد از آن ۱۸ ام بهمن در یک روند صعودی قرار گرفت. در حال حاضر اگر گاوها بتوانند قیمت این توکن را بالای سطح ۰/۴۰ دلار نگه دارند، روند صعودی بعدی‌اش آغاز خواهد شد.

 

استلار

صعودی بودن شیب میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که فعلا گاوها بازار استلار را در دست دارند. اگر این رمزارز به بالای سطح ۰/۴۰ دلار برسد و همان‌جا باقی بماند می‌تواند تا ۰/۵۰ دلار پیش برود و در این ناحیه با مقاومت خرس‌ها‌ روبه رو خواهد شد.

 

  • با این حال اگر گاوها نتوانند قیمت را بالای ۰/۴۰ دلار نگه دارند، استلار می‌تواند مجددا تا سطح ۰/۳۵ دلار سقوط کند. در صورتی که استلار از این سطح یک جهش ناگهانی انجام دهد، احتمال شکستن مقاومت ۰/۴۰ دلاری افزایش خواهد یافت.

 

  • درمقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت استلار را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز (۰/۳۱۵ دلار) برسانند، روند صعودی پیشین با شکست مواجه می‌شود.

 

استلار

در نمودار ۴ ساعته می‌بینیم که این رمزارز یک الگوی مثلث متقارن با تارگت ۰/۴۴۵ دلار را شکسته است؛ از طرفی نیز شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و شاخص RSI در منطقه مثبت قرار دارد، در نتیجه می‌توان گفت که فعلا گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

 

اگر نمودار استلار از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش انجام دهد، می‌توان گفت تریدرها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند و این موضوع احتمال آغاز روند صعودی را افزایش خواهد داد. در مقابل نیز اگر از این سطح یک ریزش قیمت داشته باشیم، روند استلار ضعیف خواهد شد.

 

تحلیل قیمت تتا

در حال حاضر توکن تتا در یک روند صعودی قرار دارد. در نمودار این آلت کوین یک الگوی مثلث صعودی تشکیل شده که با یک برک‌اوت بالای سطح ۲/۵۱ دلار کامل خواهد شد.

 

توکن تتا

در ۱۷ بهمن گاوها قیمت تتا را به بالای سطح ۲/۵۱ دلار رساندند اما نتوانستند این جایگاه را حفظ کنند. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌‌ها با تمام قوا از سطح مقا‌مت ۲/۵۱ دلاری دفاع می‌کنند.

 

با این حال، نکته مثبت این است که گاوها اجازه ندادند قیمت تتا به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲/۰۹ دلار) برسد. اگر نمودار از سطوح کنونی‌اش یک جهش داشته باشد، قیمت تتا می‌تواند به ۲/۵۱ دلار برسد.

 

در صورت موفقیت گاوها، روند صعودی بعدی این آلتکوین با تارگت ۳/۵۶ دلار آغاز می‌شود. با این حال در صورتی که خرس‌ها قیمت را به زیر الگوی مثلث برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

 

توکن تتا

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش یافتن کرده و شاخص RSI نیز وارد ناحیه منفی شده است. در نتیجه می‌توان گفت خرس‌ها فعلا بازار این آلت کوین را در دست گرفته‌اند.

 

  • اگر قیمت تتا از سطح ۲/۱۰ دلار بیشتر بریزد، می‌تواند به زیر خط حمایت الگوی مثلث سقوط کند.

 

  • در مقابل نیز اگر نمودار از سطح کنونی‌اش یا خط حمایت الگوی‌ مثلث برگردد، یعنی گاوها در سطوح پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند. بعد از آن گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت تتا را به بالای سطح مقاومت ۲/۵۱ دلاری برسانند.

 

منبع : بیتستان
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *