ارزپول
ارزپول
ارزپول

اظهار نظر موسس لایت ‌کوین درباره سرمایه‌گذاری تسلا در بیت ‌کوین

دنیای رمزارزها یکی از  هفته‌های مهیج خود را می‌گذراند. در این هفته بیت‌ کوین و آلت‌ کوین‌ها با افزایش شدید قیمت مواجه شدند، همچنین اتفاق جالبی جهان ارزهای دیجیتال را متحول کرد. سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری شرکت در بیت‌کوین، اتفاقی پیش‌بینی نشده بود که در این هفته صورت گرفت.

 

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که همواره از دوج‌کوین حمایت می‌کرد، با سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین همه را غافل‌گیر کرد. این سرمایه‌گذار و مدیر فناوری ابتدا علاقه‌ای به اولین و محبوب‌ترین رمزارز نشان نمی‌داد ولی چند هفته قبل در قسمت بیوگرافی توییترش نوشت هشتگ بیت‌کوین. پس از مدت کوتاهی خبر سرمایه‌گذاری تسلا در بیت‌کوین منتشر شد و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

 

بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال پس از سرمایه‌گذاری تسلا در بیت ‌کوین اظهارنظر کرده‌اند. بنیان‌گذار لایت ‌کوین، چارلی لی، یکی از افرادی است که به طور اختصاصی درباره  سرمایه‌گذاری تسلا مصاحبه کرده است.

 

چارلی لی بر این باور است که سرمایه‌گذاری تسلا در بیت‌کوین به غیر از افزایش قیمت این رمزارز، می‌تواند سیستم مالی آمریکا را متحول کند. به گفته بنیان‌گذار لایت ‌کوین، تسلا با خرید بیت‌کوین نه تنها در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده بلکه بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته است.

 

چارلی لی در گفتگو با سایت خبری دی‌کریپ (Decrypt)، اظهار داشت که سرمایه‌گذاری تسلا نقطه عطفی در دنیای رمزارزهاست. به گفته موسس لایت‌کوین، وقتی بازرگانان و مدیران فناوری بیت‌کوین را بپذیرند، نظام پولی سنتی از بین خواهد رفت. به عقیده چارلی لی، چرخه اقتصادی با رفتار مثبت تاجران نسبت به رمزارزها به حرکت در خواهد آمد و رمزارزها به روش B2B معامله خواهد شد.

 

تسلا نخستین شرکتی نیست که رمزارزها را پذیرفته و در آن سرمایه‌گذاری کرده اما تاثیر شگرفی بر این بازار داشته است. بنیان‌گذار لایت‌کوین با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی چون Overstock.com و PayPal در رمزارزها نسبت به سرمایه‌گذاران نهادی اظهار امیدواری کرد و خواستار توجه بیشتر به دنیای ارزهای دیجیتال شد.

 

بنیان‌گذار لایت ‌کوین در حالی نسبت به سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در بیت‌کوین گفتگو کرد که بسیاری از رمزارزها به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسیده‌اند. داده‌ها حاکی از آن هستند که لایت‌کوین نیز در ۲۴ ساعت گذشته روندی صعودی داشته است. لایت‌کوین روز گذشته ۱۲/۸۴ درصد افزایش قیمت داشت و به ۱۸۹ دلار رسید.

 

منبع : بیتستان

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *