ارزپول
ارزپول
ارزپول

۴ آلت‌ کوین که بهتر است در هفته پیش رو زیر نظر داشته باشید!

با وجود اینکه قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته، اما تسلط آن بر بازار از ۶۹/۷۱٪ به ۶۰/۹٪ کاهش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها در چند هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته‌اند. در ادامه به بررسی روند احتمالی چهار آلت کوین برتر بازار خواهیم پرداخت.

 

تحلیل قیمت بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش در ۱۲ فوریه (۱۲ بهمن) توانست از سطح مقاومت ۵۳۹ دلاری فراتر رود و این موضوع توجه خریدران را به خود جلب کرد؛ این آلت کوین بعد از آن به روند صعودی خود ادامه داد و ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) نیز توانست از مقاومت ۶۳۱/۷۱ دلاری بگذرد.

 

بیت کوین کش

 

با توجه به دنباله بلندی که در نمودار روزانه بیت کوین کش می‌بینیم، می‌توان گفت که تریدرهای کوتاه مدت برای کسب سود در این صعود اقدام به فروش کرده‌اند. در حال حاضر ممکن است شاهد اصلاح قیمت BCH تا سطح ۶۳۱/۷۱ دلار باشیم و اگر گاوها موفق شوند این سطح را به یک سطح حمایت تبدیل کنند، یعنی در نقاط پایین قیمتی خرید گسترده صورت گرفته است.

 

  • در صورتی که گاوها بتوانند قیمت بیت کوین کش را به بالای سطح ۷۳۰/۰۲  دلار برسانند، این رمزارز ممکن است تا قیمت ۹۰۰ دلار پیش برود. در حال حاضر شیب هر دو میانگین متحرک صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه اشباع خرید قرار دارد و می‌توان گفت که فعلا روند این آلتکوین در دست گاوها می‌باشد.

 

  • در مقابل اگر نمودار بیت کوین کش به زیر سطح ۶۳۱/۷۱ دلار برسد، اصلاح قیمت آن ممکن است تا ۵۳۹ دلار ادامه پیدا کند.

 

بیتکوین کش

در نمودار چهار ساعته می‌بیینم که خرس‌ها در تلاشند تا از سطح مقاومت ۷۲۰ دلاری دفاع کنند و گاوها نیز سعی دارند تا با اقدام به خرید قیمت را بالای سطح ۶۵۰ دلار نگه دارند.

 

اگر قیمت بیت کوین کش مجددا به زیر ۷۲۰ دلار بریزد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد آن را تا سطح ۶۳۱/۷۱ دلار پایین بکشند. در صورتی که نمودار به زیر این سطح هم برسد، شاهد کاهش قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و بعد از آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خواهیم بود.

 

تحلیل قیمت ایاس (EOS)

ایاس در ۹ فوریه (۲۱ بهمن) توانست از سطح ۳/۹۵ دلار فراتر رود و روند صعودی جدیدی را آغاز کند. بعد از آن گاوها در ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) قیمت ایاس را به بالای سطح مقاومتی ۵/۴۸۶۱ دلاری رساندند.

 

ایاس

 

با این حال، از آنجا که گاوها موفق نشدند قیمت را بالای ۵/۴۸۶۱ دلار نگه دارند، ممکن است تریدرهای کوتاه مدت برای کسب سود دست به فروش بزنند. در این صورت ایاس یک اصلاح قیمت انجام خواهد داد که تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲٪ (۴/۵۰۱۴ دلار) ادامه خواهد داشت.

 

در صورتی که نمودار از این سطح یک جهش انجام دهد، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا ایاس را به بالای ناحیه مقاومت ۵/۴۸۶۱ تا ۵/۶۱۱۸ دلاری سوق دهند و در همان ناحیه حفظ کنند. با این حال اگر خرسها نمودار ایاس را به زیر سطح ۴/۵۰۱۴ دلاری برسانند، قیمت این توکن تا سطح ۳/۹۵ دلار می‌ریزد.

 

این اصلاح قیمت نشان می‌دهد که روند ایاس ضعیف شده و ممکن است برای چند روز بین محدوده ۳/۹۵ تا ۵/۶۱۱۸ دلار به دام بیفتد.

 

ایاس

در نمودار چهار ساعته ایاس می‌بینیم که گاوها با اقدام به خرید در ریزش قیمت، ایاس را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه داشته‌اند.

 

  •  در صورتی که آن‌ها به تلاش خود ادامه دهند ممکن است قیمت ایاس مجددا به بالای سطح ۵/۶۱۱۸ دلار برسد و روند صعودی جدیدی آغاز شود. تارگت این روند صعودی سطح ۶ دلار و بعد از آن ۷/۵۰ دلار است.

 

  • با این حال اگر نمودار به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، اصلاح قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ادامه خواهد داشت.

 

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

مونرو در ۱۲ فوریه (۲۴ بهمن) توانست از سطح مقاومت ۱۹۰ دلاری فراتر رود و روند صعودی‌اش را آغاز کند. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷۴ دلار) صعودی شده و شاخص RSI نیز وارد ناحیه اشباع خرید شده است، در نتیجه می‌توان گفت گاوها بازار این توکن را در دست دارند.

 

مونرو

در حال حاضر خرس‌ها در تلاشند تا از سطح مقاومت روانی ۲۵۰ دلاری دفاع کنند. اگر آن‌ها موفق شوند قیمت مونرو را پایین بکشند، اولین حمایت این روند نزولی، سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲٪ (۲۱۳/۶۱۵۲ دلار) خواهد بود. اگر نمودار از این سطح برگردد می‌توان گفت که خریدران در نقاط پایین قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند.

 

  • اگر نمودار قیمت مونرو بتواند از سطح ۲۵۴/۴۵ دلار فراتر رود، ممکن است شاهد افزایش قیمت تا سطح ۳۰۰ دلار باشیم که با مقاومت شدید خرس‌ها روبه‌رو خواهد شد.

 

  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح ۲۱۳/۶۱۵۲ دلار بکشانند، ممکن است اصلاح قیمت این رمزارز تا سطح ۱۹۰ دلار ادامه پیدا کند.

 

مونرو

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که خرسها با تمام قوا در تلاشند تا از ناحیه مقاومتی ۲۴۰ تا ۲۵۴/۴۵ دلاری دفاع کنند اما گاوها نیز دست از تلاش برنداشته‌اند. اگر نمودار از سطح کنونی‌اش برگردد یا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه جهش داشته باشد، یعنی روند مونرو مجددا قوی شده است.

 

در صورتی که گاوها بتوانند قیمت مونرو را به بالای مقاومت بالاسری سوق دهند، قیمت این آلت کوین تا ۲۶۸ دلار و سپس ۳۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. با این حال اگر نمودار مونرو به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این پیش‌بینی صعودی رخ نخواهد داد.

 

تحلیل قیمت تزوس (XTZ)

تزوس در ۱۲ فوریه توانست از رکورد قیمتی ۴/۴۹۳۶ دلاری عبور کند و رکورد جدیدی (۵/۶۴۷۱ دلار) ثبت کند. در نتیجه می‌توان گفت گاوها کنترل بازار این رمزارز را در دست دارند.

 

تزوس

وقتی یک سطح مقاومت شکسته می‌شود معمولا یک ریزش قیمتی رخ می‌دهد و سطح شکست مجددا تاچ می‌شود. بنابراین ممکن است قیمت تزوس مجددا تا سطح شکست ۴/۴۹۳۶ دلار پایین بیاید.

 

  • اگر نمودار قیمتی از این سطح جهش داشته باشد، یعنی تریدرها هنگام ریزش قیمت اقدام به خرید کرده‌اند و در این شرایط سطح مقاومت قبلی به سطح حمایت تبدیل می‌شود. بعد از آن گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت تزوس را به بالای ۵/۶۴۷۱ دلار سوق دهند و روند صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها موفق شوند قیمت XTZ تا ۷/۱۴۰۷ دلار افزایش خواهد یافت.

 

  • با این حال اگر نمودار به زیر سطح ۴/۴۹۳۶ دلار برسد و باقی بماند، پیش‌بینی صعودی قبلی رخ نخواهد داد.

 

تزوس

با مشاهده نمودار چهار ساعته می‌توان گفت که گاوها نتوانسته‌اند قیمت را بالای سطح ۵/۴۰ دلار نگه دارند و این اتفاق ممکن است باعث اقدام فروش از سوی تریدرهای کوتاه مدت شود. در حال حاضر گاوها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند.

 

  • اگر نمودار از این سطح حمایت برگردد یعنی روند تزوس مجددا صعودی شده است. در صورتی‌که نمودار سطح ۵/۶۴۷۱ دلاری را رد کند، روند صعودی بعدی آغاز خواهد شد.

 

  •  در مقابل نیز اگر نمودار به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و حمایت ۴/۴۹۳۶ دلاری برسد، اصلاح قیمت تزوس تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ادامه خواهد داشت.

 

منبع : بیتستان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *