ارزپول
ارزپول
ارزپول

پیتر شیف منتقد سرسخت بیت‌ کوین: من راجع به این رمزارز اشتباه می‌کردم!

روز گذشته بیت کوین از مرز ۵۰,۰۰۰ دلار گذشت و اکنون همه چشم‌ها به آن دوخته شده است. در چنین شرایطی چندان دور از ذهن نیست حتی کسانی که نسبت به بیتکوین بدبین بوده‌اند در دیدگاه خود تجدید نظر کنند.

 

اخیرا پیتر شیف (Peter Schiff) یکی از مخالفان بیت کوین، سرمایه‌گذار و حامی طلا اظهار داشت که پیش‌بینی‌اش راجع به نرسیدن قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار اشتباه بوده است؛ با این حال وی رمز ارزها را بزرگترین حباب دانست.

 

بیت کوین برای اولین بار از سطح ۵۰۰۰۰ دلار گذشت

برترین رمزارز بازار روز گذشته برای اولین بار از زمان پیدایشش از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد. این رکوردزنی تاریخی باعث شده که سرمایه‌گذارن بیتکوین فقط در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۲٪ سود داشته باشند. اگر بخواهیم این عدد را با توجه به سقوط تاریخی در ۵ شنبه سیاه اسفند ۱۳۹۸ بسنجیم، سود آن‌ها حدود ۱۲۰۰٪ بوده است.

 

با وجود اینکه این رکوردزنی‌ها بسیار هیجان‌انگیز بوده اما شایان ذکر است که بیتکوین برای رسیدن به سطح ۵۰ هزار دلار مسیر سختی را گذرانده است. حدود یک ماه پیش بود که در کمتر از ۴۸ ساعت قیمت بیتکوین حدود ۱۰ هزار دلار سقوط کرد و از ۴۱,۴۵۰ به ۳۰,۲۶۱ دلار رسید و باعث لیکویید شدن میلیاردی بسیاری از تریدرها شد.

 

با این حال کسانی که در آن شرایط بیت کوین‌های خود را نگه داشتند اکنون با رسیدن قیمت این رمزارز به این رکورد جدید نتیجه صبر خود را دریافت کرده‌اند؛ اما هنوز هم کسانی هستند که مانند پیتر شیف این روند صعودی را حباب بدانند.

 

انتقاد مجدد پیتر شیف از بیتکوین با وجود پذیرش اشتباهش!

پیتر شیف سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود که قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ به ۵ هزار دلار خواهد رسید اما این پیش‌بینی رخ نداد. شیف برای دفاع از خود اظهار داشت:

طلا در نهایت ۵ هزار دلار خواهد شد اما بیت کوین هرگز ۵۰ هزار دلار را نخواهد دید.

 

او اکنون حرف خود را پس گرفته و گفت که اشتباه کرده است:

من اشتباه کردم. اکنون باید ببینیم که این رمزارز چه مدت بالای سطح ۵۰ هزار باقی خواهد ماند یا اینکه چه هولدرهایی آن‌قدر زرنگ هستند که در همین سطح بیتکوین‌های خود را بفروشند.

 

با این حال با توجه به اینکه پیتر شیف همیشه نسبت به بیتکوین منتقد بوده، اگر در آخر در سخنانش نسبت به این رمزارز اظهار نظر منفی نکند آرام نخواهد گرفت! او در توییتر پستی منتشر کرده و خاطرنشان کرد که بیتکوین یک حباب است.

انتقاد پیتر شیف از بیت کوین

 

منبع : بیتستان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *