ارزپول
ارزپول
ارزپول

تلاش مدیرعامل میکرواستراتژی برای پذیرش بیشتر بیت کوین

سال گذشته برای دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین بسیار پر سروصدا بوده زیرا بسیاری از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران موسسه‌ای بزرگ به بیت کوین و رمزارزها رو آوردند؛ در این بین می‌توان به شرکت MicroStrategy اشاره کرد که سال گذشته ۴۲۵ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. شرکت MicroStrategy و مدیرعامل آن بعد از این اقدام به دلیل تاثیری که در زمینه تصویب و پذیرش بیشتر بیت کوین داشتند، مورد ستایش قرار گرفتند.

 

شروع رالی دیوانه‌وار بیتکوین باعث شد که میکرواستراتژی از شرایط بازار استفاده کند و ارزش سرمایه اختصاص داده شده‌اش به BTC را افزایش دهد. زمانی که MicroStrategy در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد قیمت این رمزارز نزدیک به ۱۳,۰۰۰ دلار بود و بر اساس اطلاعات ارائه شده، این شرکت با افزایش قیمت بیتکوین حدود ۱۰۰ میلیون دلار سود به دست آورد. جالب است که این شرکت در طول ۳/۵ سال گذشته از تجارت واقعی‌اش توانست حدود ۷۸ میلیون دلار سرمایه کسب کند.

 

با این تفاسیر جای تعجب نیست که مایکل سیلور مدیرعامل این شرکت قصد دارد راجع به رویکرد میکرو‌استراتژی درباره بیتکوین یک کنفرانس برگزار کند.

 

شایان ذکر است که MicroStrategy اولین شرکت تجاری عمومی است که به میزان قابل توجهی در بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده یا حداقل می‌توان گفت که ادعای شرکت این است. در حال حاضر میکرواستراتژی ۷۰,۴۷۰ عدد بیت کوین (با ارزش حدود ۱/۵۹۶ میلیارد دلار) در خزانه‌اش دارد.

 

با وجود تلاش میکرواستراتژی در زمینه پذیرش بیتکوین، اقتصاددان کلان، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Real Vision در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ اظهار داشت که تصور نمی‌کند این شرکت بخواهد در زمینه پذیرش BTC فعالیت خاصی داشته باشد:

من فکر نمی‌کنم که مایکل قصد داشته باشد درباره تصویب بیتکوین بین شرکت‌ها کاری کند.

 

با این حال سیلور چندین بار درباره این‌که چرا شرکت‌ها باید به دارایی‌های دیجیتال رو آورند صحبت کرده بود.

 

منبع : بیتستان

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *