ارزپول
ارزپول
ارزپول

برنامه‌های غیرمتمرکز، راه‌حلی برای جلوگیری از حمله تعویض سیم کارت

حمله تعویض سیم کارت (Sim Swapping Attack)، به هکرها اجازه می‌دهد که با روش‌های جعلی، مالکیت سیم‌کارت‌ دیگران را به سرقت ببرند. بدین صورت آن‌ها می‌توانند تمام اطلاعات دریافتی، مانند تماس‌های تلفنی و پیامک‌ها را به سیم‌کارت جدیدی که دست خودشان است، منتقل کنند؛ و به‌این‌ترتیب، به پیامک‌های حساسی، از جمله کدهای احراز هویت، ایمیل‌ها و حتی اطلاعات حساب بانکی‌ کاربران دسترسی خواهند داشت.

 

رجی میدلتون (Reggie Middleton)، مدیر اجرایی شرکت کریپتوی Veritaseum، اخیرا از اپراتور تلفن همراه T-Mobile، به جرم دزدیدن ارزهای دیجیتال، به ارزش ۸/۷ میلیون دلار و از طریق حمله تعویض سیم کارت، شکایت کرده است.

 

کمپانی NEM، یک اکوسیستم مبتنی بر فناوری بلاک چین، از همکاری با FIX Network، به منظور ایجاد راه‌حلی برای برطرف کردن این مشکل خبر داد و اظهار داشت که برنامه‌های غیرمتمرکز می‌توانند برای حل این مشکل راه حلی ارائه دهند.

 

آن‌ها در پی این هستند که توسط یک پروتکل مبتنی بر فناوری بلاک چین (برنامه‌ غیرمتمرکز)، به نام “FIX Network”، به مشترکان تلفن همراه، امکان ایمن کردن کلیدهای خصوصی و معاملاتی که در سیم کارت‌هایشان انجام می‌دهند و خدماتی از قبیل مدیریت هویت دیجیتال و کیف پول‌های کریپتوکارنسی را ارائه دهند.

 

یکی از ویژگی‌های این پروتکل به نام FIX ID، برای جلوگیری از فعالیت‌های کلاه‌برداران، مشترکین را از طریق شماره تلفن‌های جهانی متعلق به آنها شناسایی می‌کند.

 

کمپانی NEM انتظار دارد که شرکت‌های مخابراتی با استفاده از FIX Network، بتوانند خدمات مبتنی بر اینترنت (OTT)، از قبیل، کیف پو‌ل‌های ارزهای دیجیتال و همراه‌بانک‌های موبایل به مشترکین خود ارائه دهند.

 

ادوین ترک (Edwin Terek)، بنیا‌‌ن‌گذار کمپانی FIX Network، درباره هدف این پروتکل اظهار داشت:

ما پس از جستجوهای جامع ما برای دست یافتن به یک پلتفرم مناسب به NEM رسیدیم؛ زیرا اطمینان داریم که فناوری بلاک چینیِ این شبکه، ویژگی‌هایی از قبیل امنیت، قابلیت اطمینان، و امکان همکاری بین شبکه‌های بلاک چین خصوصی و عمومی، را ارائه می‌دهد؛ و از این‌رو به همکاری خود با NEM افتخار می‌کنیم.

 

منبع : بیتستان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *